Ilustrační obrázek je originální práce na zdi podle silnice u řeky |
Vždy se vyžadují sociální dovednosti (schopnost empatie, schopnost efektivního řešení konfliktů, schopnost vstřícné komunikace, pozitivní naladění, oční kontakt a zájem o klienta). Je jedno, zda se jedná o profesi ve školství, zdravotnictví nebo v obchodě či v restauraci. Evidentně, tzv. měkké dovednosti se cení víc než profesní dovednosti, protože vstřícný pracovník přinese společnosti užitek a klienty. A vzpomínám na jednoho prodavače v našem místním obchodě v USA.
Každý zákazník znal jeho jméno. James prodával a za pultem si hlasitě zpíval. Zákazníkům nabízel přízeň i show. Bylo evidentní, že svoji práci měl rád. Nikdy nezapomněl pozdravit zákazníka a usmát se. Zajímal se o životy jiných. Myslím si, že v ČR trochu podceňujeme důležitost sociálních dovedností.
Lékař, ač odborník ve své profesi, často neumí komunikovat s pacientem nebo prodavač, který se na zákazníka ani nepodívá nebo servírka, která je nevstřícná. A stačí tak málo. Prohodit pár slov, podívat se do očí zákazníkovi či klientovi a usmát se....
Euglena Janae Bradley
Poznámka: Speciální pedagožka Jana Bradley žila přes dvacet let v americkém New Jersey.
Několik let učila děti s kombinovaným postižením, pracovala v soukromém doučovacím centru a v centru testové přípravy.
Janae Bradley publikuje postřehy z českého školství tak, jak ho vidí její „americké“ dcery. Píše články pro česká média a přednáší na témata související se školstvím.
Janae Bradley publikuje postřehy z českého školství tak, jak ho vidí její „americké“ dcery. Píše články pro česká média a přednáší na témata související se školstvím.
Je rovněž aktivní na sociální síti Facebook, kde má řadu vybraných a zajímavých přátel.